Del 11

Dagarna gick och allt drama var som bortkastat under mattan.
Nu var det en vecka och 2 dagar kvar tills dom skulle åka hem igen.
Alla hade roligt och dom badade och ringde sina föräldrar lite då&då.
Nu satt dom ute på altanen och åt frukost tillsammans.
- Tycker inte ni att det skulle vara roligare om någon mer kom hit? Sa Filip lite uppspelt.
Alla ryckte sin blick mot honom.
- Haha jo nu när du nämner det, Svarade Alva vänligt.
- Kan vi inte be någon komma hit?
- Jo det blir kul. Sa alla och mumlade lite.
- Vill ni inte?
Alva kollade upp på det besvikna ansiktet
- Jo det är klart vi vill, Sa hon och bländade sina vita tänder i solskenet.
Filip fick fram ett Leénde.
- Vem ska vi ringa då?
Alla satt och mumlade lite och så kom Alex fram med
- Vi kan ju ringa Julius och Amanda?
- Jaa! Sa alla.
- Ska jag ringa eller? Frågade Filip
- Aaa gör det, Svarade Alva.
Filip ställde sig upp och plockade fram mobilen och slog Julius nummer.
- Tja det är Filip!
*Julius* - Tja Filip!
- Du. Vi är i mitt sommarställe och det är lite tråkigt att bara vara fyra alltså, Emma och Emil åkte hem. Så vi tänkte höra om du och Amanda ville komma hit?
*Julius* - Ja vafan! Men när ska vi komma då? När går nästa båt?
- Fan vad kul! Den kommer klockan sju ikväll tror jag. Hinner ni packa och snacka med era föräldrar då?
*Julius* - Aa det gör vi! Ska ja ringa Amanda eller du?
- Det kan jag göra.
*Julius* - Aa men okej vi ses senare då. Jag ringer om några planer ändras.
- Okej vi hörs sen
*Julius* - Aaa Tjarå!
- Tja!
*Klick*
Filip la ner mobilen på bordet och gick ut mot altanen igen och sa
- Julle är på! Men ska ja ringa Amanda nu eller?
Alva reste sig upp.
- Nej det kan jag göra.
- Okej.
Alva gick emot Filip och gav honom en kyss och gick och hämtade mobilen.
Efter några signaler så svarade hon.
- Hej!
*Amanda*- Är det Alva?
- Ja
*Amanda* - Heej gumman!
- Hej! Du som du vet så är jag ju i Filips sommarställe men vi tänkte bjuda hit några mer. Är du intresserad baby?
*Amanda* - Ja visst, gud vad kul!
- Bra men ska du prata med din mamma och pappa då?
*Amanda* - Aa vänta lite bara.
Efter ungefär 30 sekunder så kom hon tillbaka till luren.
*Amanda*- Jaa jag fick komma!
- Toppen!
*Amanda* - Men när går båten?
- Vänta , Ska fråga Fille.
Alva gick ut mot dom andra och frågade
- När går båten hit?
- Klockan sju.
- Okej.
Alva gick emot mobilen igen.
- Den åker klockan sju.
*Amanda* - Okej. Men då så kommer jag runt 9 då?
- Aa , För den vi åkte på den tog en hel natt!
*Amanda* - vaa gjorde den?
- Ja! För den skulle stanna på verkligen MASSA ställen det var jätte jobbigt.
*Amanda*- Sugit.. Men dne båten ja kommer ta den tar väl bara nån timme ?
- Aa det gör den.
*Amanda* - Bra! ska nån mer komma?
- Julle
*Amanda*- Okej men då ses vi typ om några timmar va?
- Aa!
*Amanda* - men vi ses sen då puss !
- Puss.
*Klick*
Hon gick och sa till dom andra att Amanda skulle komma.
Dom tyckte att det skulle bli roligt.
Dom började städa och fixade sov platser till nykomlingarna.
Alva och Filip hjälptes åt och bädda en säng tillsammans medans Alex och Lina gjorde en annan.
- Kan inte vi göra något ikväll? Frågade Filip Alva.
Alva tittade upp.
- Jo!
- Bra! Ska vi gå till stranden och äta något asså att vi tar med något?
- Ja det blir mysigt.
Dom lutade sig framåt och pussade varandra.

Kommentarer


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0