Del 13

Del 13
Filip vaknade runt 11 medans Alva låg kvar.
Alla dom andra satt och åt frukost och så undrade Alex.
- Vart är Alva?
- Hon sover, Svarade Filip.
- Sover? Hon brukar ju vara uppe nu?
- Det var en jobbig natt.
Alla stirrade upp.
- Vadå? Gjorde ni "Det"? Frågade Alla i mun på varandra.
Filip kunde inte låta bli att skratta.
- Hahahah , nej det gjorde vi inte. Hon drömde en mardröm och så ramlade hon ner från sängen.
- Jaha. Sa Lina.
- Jaaahhhaa! Vare hon som skrek? Jag vaknade av ett skrik inatt! Kom Julius in med.
- Ja.
- Ahaa.
Efter en frukost tur så vaknade Alva tillslut men låg kvar.
Filip knackade på dörren.
- Är du vaken?
Alva vände sig om och drog täcket över ansiktet.
- Neej jag är döööd.
- Haha, Nej älskling jag låter dig inte dö.
- Jag är jätte trött.
- Jag förstår det. Försök att sova lite till.
- Okej.
- Godnatt.
- Godmorgon.
Filip skrattade lite och stängde igen dörren.
Alva låg och log för sig själv.
Och så viskade hon "Jag älskar dig" även om Filip redan hunnit gått.
Timmarna gick och Alva var lika slut fortfarande.
Lina slängde upp dörren med Amanda hack i häl och sa
- Nej nu får du ge dig Alva! GÅ UPP NU! Vi ska hitta på något!
- Jaa nu får du gå upp! Sa Amanda.
- Jaja jag kommer..
- Bra!
Efter några minuter så gick Alva upp och drog på sig ett par korta jeans shorts. Dom hon hade på sig när dom kom till Stugan. Och så satte på hon på sig en tjocktröja och satte upp håret i en tofs.
När hon kom ut så såg det ut och vara mörkt.
Klockan var ungefär halv 6 på kvällen.
- Oj har jag sovit så länge?
Tänkte hon för sig själv hon satte sig i en stol som var på altanen och dom andra satte upp Kub  grejerna.
Alva drog över luvan över huvudet och gjorde så att stolen lutades bakåt, och så kröp hon ihop sig. Hon ryckte till när hon kände en hand på kinden.
- Oj, skrämde jag dig?
Det var Filip.
- Nej det gjorde du inte.
- Bra.
- Mm.
- Hur mår du egentligen?
Alva kände sig lite yr men trodde det berodde på att hon inte hade ätit något.
- Jag mår fint.
- Säker?
- Ja, säker.
- Bra då.
Filip gick ifrån stolen och gick och pratade med Lina och Amanda.
- Har det hänt något som ni vet om?
Lina och Amanda tittade lite på varandra och skakade sedan på huvudet.
- Ljuger ni ?
Dom tystnade och sa att dom skulle gå och hämta dricka.
Natten efter skolvslutningen så hade det hänt en hemsk sak.
Som bara Lina och Amanda visste om utom hennes familj och polisen och gärningsmannen såklart.
Så här var det.
Alva hade varit med Lina och Amanda och bowlat och firat sommarlovet.
Efter att dom hade bowlat och ätit så gick dom skilda vägar.
Alva var tvungen att svänga igenom parken för att det inte skulle ta så lång tid att komma hem.
Hon hörde massa andetag och ljud bakom sig.
Men då och då så vände hon sig om och ingen var där.
Till slut så sprang hon lite och då så hörde hon att nån gick bakom henne men hon ville inte vända sig om. Hon sprang fortare och fortare snart så fick hon svårt att andas. Hon var alldeles torr i halsen. Hon kände en hand på sin axel och en så fick hon en putt i ryggen och ramlade framåt. Hon låg nu på rygg och det var en man som låg på henne och hållde fast henne.
Han drog ner sina byxor och sedan hennes.
Hon vart våldtagen.
Gärningsmannen hann undan. Och Alva hade inte kommit hem förns på tidigt på morgonen för hennes lillebror hade hittat henne i parken, när han hade varit ute och joggat med sitt handbolls lag. Dom hittade inte han som hade gjort det men Alva var rädd såklart.
Alva hade drömt mardrömmar väldigt ofta om det.
Och Alvas mamma hade inte först låtit henne följt med på denna resa men tillslut så gav hon sig.

Kommentarer


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0