Del 14

Del 14.
Lina och Amanda satt i ett hörn och pratade om dom skulle berätta för Filip, Om Alvas händelse i parken.
Det var ungefär några veckor sen och Alva hade inte tänkt på det så mycket.
Hon hade typ kommit över det. Men såklart hon kunde tänka på det ibland och så.
Men mardrömmarna försvann aldrig nästan.
Den här natten hade hon drömt om mannen.
Alva satt kvar i stolen och så gick hon och tog på sig ett par skor och gick iväg ner mot bryggan.
Den bryggan var skön att ha där för , om man ville tänka så kunde man bara gå ner där och tänka utan att nån kom och störde oftast.
Ingen hade sätt Alva och hon hade tagit med sig sin mobil och snart så pep det till i mobilen.
" Alva! vart är du?!<3 " Det var från oroliga Filip såklart.
" Filip , Ta det lugnt jag är nere vid bryggan.<3"
" Okej! Jag kommer på en gång!"
" Nej det är okej! Tänkte alva precis skicka men ville ha Filip hos sig nu.
Hon visste inte om hon skulle berätta det som hade hänt tidigare på sommaren men nu var det dags.
Filip kom emot henne efter en stund.
- Du kan väl iallafall säga att du går iväg!!
Han var arg..
- Förlåt.
- Men tänk om det hade hänt något?!
- Ja men förlåt.
- Nej! Du asså! åh jag blir ju orolig!
Nu vart Alva arg!
- JA MEN JAG SA JU FÖRLÅT! Skrek hon och ställde sig upp och gick iväg.
Filip kom efter henne och drog tag henne i armen så hon stannade.
- Jag vet men jag blir ju orolig. Vad är det?
Alva kunde inte hålla tårarna borta.
Hon kände sig så dum som inte hade sagt något tidigare.
Och nu så blir hon arg utan nästan någon anledning.
Hon ramlade ihop och satt ner nu på bryggan och grät.
Filip vart ju alldeles förvånad och satte sig på huk och frågade hur det var med henne.
- Men Alva det är okej? Varför gråter du?
- Det är en grej jag inte har berättat. Sa Alva dränkt i sina snyftanden.
- Kom.
Filip tog tag i Alva och drog henne mot han till hans knä.
Hon kröp ihop sig för att känna sig säker men nu var hon ju hos Filip.
Hon var säker med han.
- I början av sommarlovet hände det en sak med mig..
- Vadå?
Sa han och smekte hennes panna och tog bort, tårarna som fall ner från hennes ögon ner mot kinden.
Alva började berätta allting långsamt och vad som hade hänt.
Filip avbröt inte nån gång utan satt och lyssnade.
När Alva hade berättat allting stortjöt hon i Filips famn.
Filip satt som en staty av chock.
- Så du har blivit?
Han kunde inte ens säga ordet.
Alva nickade.
Han började nästan gråta.
Han fällde en tår.
Han grät verkligen.
Dom satt och pratade om det lite mer.
Alva kände en stor lättnad att hon hade berättat det.
- Eller.. Jag är ju inte direkt oskuld då.. Sa hon försiktigt och började gråta igen.
Efter att dom suttit där ett tag så sa Filip att dom kunde gå upp.
Amanda och Lina kollade på mig och jag nickade.
Dom förstod då att ja hade berättat allting.
Efter grillningen så gick dom och la sig.
Alla var trötta.
Alva och Filip låg och pratade väldigt länge den här kvällen.
Dom somnade sen.
Alva vaknade av att någon ryckte på hennes arm.
Hon vart först rädd men sen så såg hon att det var Lina.
- Kom.
Jag ställde mig upp och vi gick ut mot köket och där satt Amanda också.
- Du har berättat va?
Alva nickade.
Dom satt och pratade lite och så kom dom fram till att dom skulle vara LITE busiga.
Tjejerna skulle ta vatten och hälla på killarna.
Dom skulle börja första ring men det betydde inte att dom inte fick vara som 12 åringar igen.
Dom tog inte vattnet i kranen utan smög ner mot sjöng och tog vatten i hinkarna.
Det var bara några meter mot bryggan så det gick snabbt att springa ner och hoppa i om man var varm.
Alva gick till Filip med en hink och Amanda till Julius och Lina till Alex.
- SPPLLLAAASSHHHH! Så lät det när Filip vart dyngblöt av allting.
- MEEENN VAAAFFFAAAAAANN! skrek Filip.
Och alva stod och as garvade.
Massa svärord hördes från dom andra rummen med och massvis  med skratt och nu
 SKRIK!
Filip reste sig upp och sa
- Ne nu jävlar!
Alva skrek till och sprang ut och precis efter henne kom Amanda och Lina dom sprang ner till bryggan och där kom alla killar och puttade i tjejerna och kom efter dom.

Kommentarer


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0