Del 15

Efter den lilla badturen så gick alla upp igen. Dom kunde inte sova eftersom nu var dom ju så pigga så då satte dom på en film istället.
Det fick bli en lite rysare nu igen “1408”. Dom satt alla i soffan eller några satt på golvet på en madrass. Filip och Alva låg ner på madrassen och dom andra satt i soffan. Lina satt lutad emot Alex. Julius och Amanda satt närmare varandra en vanligt. Dom satt med en filt och Julius drog sin hand närmare mot Amandas. Tillslut så satt dom med händerna tillsammans. Alva satt lutad mot Filip och hennes ögonlock blev tyngre och tyngre. Sen så somnade hon.
- Alva? Det var Filip.
- Aa?
- Vakna vi går och lägger oss.
- Okej.
Filip drog upp Alva och så gick dom och la sig. Likadant gjorde Alex och Lina.  Men inte Julius och Amanda dom satt kvar där och sa att dom skulle sätta på en ny film. Julius satte sig närmare Amanda.
-  Amanda. Jag är kär i dig.
Amandas ögon spärrades upp. Efter alla månader så sa han det!
- wow.. Detsamma.. Liksom.
- Va?
- Aa
Julius vred på huvudet och förde det framåt mot Amandas och doms läppar möttes.
- Oj! Jag ska nog gå!
Det var Alva som skulle gå och hämta sin mobil som fortfarande låg på bordet i vardagsrummet.
Julius och Amanda ryckte till.
- Nej! Alva kom tillbaka.
Alva stod stilla och vände sig om och gick tillbaka.
- Vad är det? sa hon lite försiktigt.
- Hämta mobilen du.
- Okej. Hejdå Sovgott hörni! Sa hon och blinkade.
- Det ska vi.
Amanda och Julius kollade så hon hade gått och så fortsatte dom det dom hade påbörjat.
Alva gick och mumlade för sig själv.
-klantarsel! jag kunde väl ha kollat! åh vad dum jag är! klant!klant!klant!
 Hon fortsatte säga sådär och låste dörren och gick in i rummet igen.
- Vad äre? Det var Filip han hade vaknat.
- Ne inge.
Alva drog av sig byxorna och la sig med ryggen mot Filip.
Han satte sig lite upp och böjde sig mot Alvas ansikte.
- Alva nu berättar du.
- Ne men asså. Jag skulle hämta mobilen och så satt Amanda och Julle där och liksom pussades.
- Är du arg på dig själv för det?
- Jaa! Jag störde ju.
- Haha, men älskling du tänker för mycket på andra än dig själv.
Alva drog ett leénde.
- Sovgott , älskardig!
Och så gav han henne en kyss på munnen.
Amanda och Julius satt kvar där och nu låg dom ner i soffan och Julius låg över Amanda.
Amanda stoppade det hela som var nära på att hända och sa.
- Nja jag vet inte.
- Varför? Är du oskuld?
- Nej det är jag inte men.
- Men?
- Ne inget.
Dom fortsatte det hela och tillslut så hände det ena och det andra.
På morgonen så hände det gamla vanliga dom gick upp och så åt dom frukost.
Men nu satt alla tjejer och solade.
Men efter en stund så gick Alva till Filip som satt med killarna och körde finns i sjön.
- Kan du smörja in med solkräm?
Filip tog flaskan och sprutade ut smörjan och smörjde in henne.
- Tack.
Och så pussade hon han på munnen.
Hon gick tillbaka till tjejerna och la sig och vilade.
Hon började bli lite törstig nu och gick och hämtade ett glas med vatten.
Men när hon skulle fylla på vattnet så skärde hon sig för det låg en kniv där och hon la ner handen och märkte inte den.
- AJ! HELVETE!! skrek hon.
Filip reste sig upp snabbt och sprang in till köket.
Efter han kom dom andra.
- Vad hände?! Sa han.
- Jag skärde mig på den satans kniven!
Alex kunde inte hålla sig utan började skratta.
- HAHAHAH! Klant arsel.
Alva vart irreterad och pekade fuck you till han.
Skratten smittades till dom andra och till och med Alva började skratta.
- Hur är det? Frågade Filip som stod med ett papper runt handen.
- Jag vet inte det gör ont.
Dom tog bort pappret och det blödde förfärligt mycket.
- Jag trodde man fick mens där nere och inte i handen.
Sa Alex skämtfullt men Alva var trött nu på att folk skulle skoja hela tiden.
Hon tålde skoj men när hon hade slagit sig och det gjorde ont och folk skojade så vart hon arg. Hon kunde inte hålla sig och slog till han i ansiktet. Värsta bitchklapen som många säger.
-Vafan! Sa han.
Och Alva gick ut slängde igen dörren.
- Var du tvungen? Sa Lina och lät irreterad.
- Men det var ju skämt!
- Men jätte kul om man har ont!
Filip suckade och följde efter Alva som inte hade hunnit långt.
Han kom efter henne.
- Alva skit i honom.
- Men han är så omogen! Åh! blir så irreterad. Han tror att det är kul när han skämtar om sånt där.
Filip tog tag i hennes axlar så hon stod mitt emot han och sa.
- Alva! Skit i han!
- Okej ska försöka.
Han drog henne emot han och kramade han.
Tystnaden avbröts snart när man hörde Alex.
- Baalvaa! Soorryy.
- Jag heter ALVA och inte balva.
- Men nu får ja väl kalla dig balva?
- okej?
- Men du förlåt.
- Det är okej men du är verkligen jätte rolig.
- Jag vet!
- Det var ironi!
- Urin?
- MEN IRONI!
- Jag vet Jag vet jag skämta
- H-a-h-a.
Filip stod där och gav Alex värdens min.
Alex drog Alva till sig och gav henne en kram och sa.
- Sorry iallafall.
Filip vart alldeles svartsjuk.
- Det är okej.
- Bra.
- Men vi ska gå nu hejdå.
- Hejdå.
Höll det på att hända att Alva fick lite lite lite känslor för Alex? Nej det var falskt alarm!
- Var det mysigt?
- Men Filip ge dig.
- Var tvungen att fråga.
- Du är den som betyder mest och jag älskar dig över hela mitt hjärta. Sa hon allvarligt och tog tag i hans tröja och drog han emot henne och så pussade hon han och det vart en lång puss.


Kommentarer
Postat av: Anonym

söt blogg !

2010-04-05 @ 14:30:17
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer mer mer haha

kan du inte skriva mer detaljer? det blir mycker mer spännande då! liksom beskriva allting som en riktig bok :)

2010-04-05 @ 15:25:23


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0