Del 19

Del 19


Filip hoppade efter Alva som hoppade i vattnet.
- Nu kommer jag!
Alva skrek till och Lina och Alex stod och pussades under hopptornet.
Filip bärde runt Alva i vattnet eftersom det inte var så himla djupt.
- Hur mycket är klockan? Frågade Alva Filip.
- Vänta ska kolla.
Han gick emot stegen för hans handduk var där och då låg mobilen på den.
Han tog upp mobilen och kollade.
- Den är halv sju.
- Oj redan.
Han lade ner mobilen igen och dykte ner i vattnet e mot Alva.
- Neeej Filip sluta!
Efter att dom hade badat så stod dom kvar och kollade på solnedgången.
- Ska vi gå?
Frågade Alva.
- Aa det gör vi. Svarade Filip.
Sedan så gick dom upp mot stugan.
Dom hängde upp sina badkläder på tork och dom gick in och bytte om.
Lina och Alex gick in till sig och bytte om och Filip och Alva till sig.
Alva kom plötsligt på Amanda.
- Jo Filip har du sätt Amanda?
- Nej jag har varken sätt henne eller Julle sen frukosten.
- Hm..
Jag går och kollar.
Alva hade tagit på sig kläder nu och gick förbi vardagsrummet och öppnade Amandas dörr.
- Ojdå! Ännu en gång. Förlåt hörni..
Alva hade kommit på dom -igen.
Hon stängde igen dörren och stod kvar där utanför några sekunder och andades djupt.
Från rummet hörde hon skratt.
Damn! Tänkte Alva.
Gud vad klantig hon var tänkte hon för sig själv.
- Alva står du kvar?
Det var Amandas röst.
- Japp men jag ska gå nu.
- Du behöver väl inte säga till någon om det här va?
- Nejdå jag lovar.
- Tack Alva.
- Ingen orsak. Men hörni. Jag tror jag går nu.
Dom hann inte svara förns jag gick iväg till rummet igen.
Ännu en klantig Alva.
Alva gick bara in i rummet och hämtade mobilen och gick ut igen.
Självklart kommer Filip komma efter och fråga vad som hänt.
Han följde efter Alva och frågade.
- Vad har hänt?
- Som sagt jag är klantig.
- Vad har hänt nu då?
- Jag kom på Julle och Amanda.
Filip började skratta och suckade.
- Haha du är ju omöjlig.
- Jag vet, sa hon med ett flin.
Filip och Alva började med maten och satte på grillen.
- Har du tänkt på en grej? Frågade Alva Filip.
- Ne vadå?
- Att vi har ätit kött sen vi kom hit.
- Haha aa.
- Jag tänker nog bli vegetarian , Sa Alva och började skratta.
- Ja bli det du.
- Filip jag var inte allvarlig.
- Det förstår jag väl , sa han och blinkade.
När dom var klara med maten så ropade dom alla till bordet.
- Vad gott det var! Sa Lina lyckligt.
- Tack! Svarade Alva.
Dom satt och pratade om allt möjligt.
T.e.x vädret och om vad dom skulle göra på sommarlovet.
När det blev kallare gick dom in och tog in disken.
Alva och Filip gick till soffan och tog fram en film dom valde att se på
"Van Helsing".
Alva låg ner på Filip som hon hade gjort natten innan.
- Vi går och handlar.
Det var Amanda och Julius.
- Aa gör det ni. Svarade Filip.
Amanda och Julius tog på sig skorna och gick hand i hand till koisken.
Efter dom hade handlat drickorna så gick dom ut.
- Oh Heting! Hördes en killes röst.
Amanda och Julius vände sig om.
- Oj hoppsan du hade kille.
- Aa och? Svarade Amanda.
- Jaa du var het! Kom till mitt tält så kan vi gulla lite inatt.
Amanda kollade på Julius och Julius såg arg ut.
- Låt bli henne hon är min tjej. Sa Julius aggrsivt och tog tag i Amandas midja och drog henne emot sig.
- Vi ska nog gå nu, Sa Amanda.
Killen ställde sig upp. Han var solbränd och hade solglass ögon på sig.
- Får jag inte ens bjuda på en öl? Frågade han.
- Nej tack jag avstår!
Amanda tog tag hårdare i Julius hand som om hon var rädd för killen.
- Julius vi går nu , viskade hon så att Killen knappt hörde.
Dom vände sig om och gick efter några meter kom killen efter och sa
- meeeeeen baby vänta!
och så tog han tag på rumpan på henne.
- VAFAN! Vände sig Amanda om och skrek och slog till honom i ansiktet.
- Rauwr! Du är farlig. Sa han.
Julius gjorde ingenting men såg chockad ut och sa att han skulle dra åt helvete.
Dom vände sig om och gick iväg.
Killen skulle ha Amanda verkligen och så sprang han efter henne och tog tag på rumpan och sen brösten och hållde fast.
- MEEN VAD I HELVETE!  NU vart Julius arg och släppte Amandas hand och slog till Killen så han ramlade ner på marken.

 


Kommentarer
Postat av: Ankiepankies

Hoppas du får en mysig onsdag! :)

2010-04-07 @ 14:16:55
URL: http://ankiepankies.blogg.se/
Postat av: Anonym

del 20 nu då!!!!!!!!!!!!

2010-04-11 @ 00:19:16


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0