Del 22

Efter att denna är slut börjar jag med en ny.
Vad den ska handla om får - NI - bestämma.
För mina ideér är jag rädd för att om jag skriver om t.e.x de jag har kommit på
så kanske det nt blir bra att det blir alldeles för komplecerat lr någe annat..
Men nu får ni iaf del 22 puss,

Del 23

- Upp och hoppa nu! Sa Lina till Alva och Filip som hållde om varandra i sängen.
Alva vände sig om och stönade.
- Vaaaad?
- Ja gå upp! Du jag och Amanda ska gå ut på en liten picnik.
- Men jag orkar inte.
- Men du måste!
- Jaja jag kommer.
- Yes!
Alva orkade verkligen inte. När hon väl tänkte efter så liknade Lina Alicé i Twilight. När hon väl ville göra något och en sa nej så fick hon en att göra det ändå.
Alva försökte att få bort Filips grepp om henne men han hållde kvar.
- Vart ska du?
- Jag ska på picnik..
Filip började skratta även om han var jätte trött.
- Picnik?
- Mm.
Alva reste sig upp och tog på sig en kort kjol och ett linne.
Hon gick emot spegeln och borstade igenom håret och satte upp luggen med ett hårspänne.
- Går nu. Sade hon till Filip som låg helt utslagen ut i sängen.
När Alva och Lina och Amanda gick in i skogen så började Alva tänka på lite saker.
Amanda och Lina gick och pratade om massa men Alva gick tyst och tänkte på lite.
Var hon verkligen kär i Filip? Eller kände hon bara så nu. Hon hade faktiskt fått lite känslor för
Alex. Och det var inte bra..
Hon och Filip kanske skulle sitta och prata lite.
Hade det gått för snabbt? Det visste hon inte..
Hon stannade till.
Amanda och Lina vände sig om och kollade på Alva.
- Vad är det? Frågade dom oroligt.
- Jag vet inte. Det kändes som om jag skulle ramla ihop.
Amanda och Lina kollade på varandra.
- Mår du bra nu?
- Nej..
Alva visste inte vad som hände med henne.. Hon kände sig verkligen svim färdig.
Alva ramlade ihop.
- ALVA! Hur mår du ? Skrek Lina.
Alva kände hur hennes ögon sakta åkte igen.
Lina fick panik nu när hon såg att Alva inte längre tittade.
Amanda plockade upp mobilen och ringde Filip.
- Filip?
- ja?
- Alva har svimmat eller något!
- vaa?!
- Jaa! vi behöver hjälp!
- Vart är ni?!
- Vi vet inte!
- Men vad ser ni?
- skog!
- Vi kommer!
*klick*
- Dom kommer! Ropade Amanda till Lina som satt vid Alva och försökte få henne att vakna.
Efter en stund så hördes rop och Alva hade vaknat till.
Alva hade inte druckit något utan bara vaknat och borstat tänderna sen gått iväg med dom andra tjejerna.
- Hur mår hon?! Ropade Filip som kom springande emot dom.
- Hon är vaken..
Alex och Julle kom efter Filip och frågade likadant.
Filip satte sig ner på huk mot Alva och tog henne i famnen.
Alva nästan halvsov.
Hon tog sina armar runt Filips nacke och borrade in ansiktet i hans bröst.
Hon somnade direkt när hon kommit i Filips famn.
Han bärde henne och Alex gick brevid Lina och var orolig.
- vad hände?
- jag vet inte hon ramlade bara ihop.
- jaja men vad HÄNDE?
- MEN HON RAMLADE BARA IHOP!
- bara sådär?
- Jaa! Är du helt jävla döv eller?
Alex stannade.
- Nej är du?
- Men är du omogen eller?
- Ne inte lika mycket som dig.
Lina vart förbannad. Hon hatade när Alex hållde på sådär och retades.
- Det är ju du som är OMOGEN!
- Nej lilla gummsan du är.
Lina satte ner och tog upp en pinne och kastade den på Alex.
Alex började skratta åt henne.
- Var det de ända du kunde komma med Lina?
- Just nu bryr jag mig inte något om det!!! SLUTA HÅLL PÅ OCH VAR SÅ JÄVLA JOBBIG BARA! Skrek hon och gick fram till dom andra.
Lina undrade varför han hela tiden var tvungen att retas. Dom var ju tillsammans då kanske han kunde mogna till sig typ LITE iallafall.
Alex gick efter Lina och retades och retades.
Vad fan är han utvecklingsstörd eller något?! tänkte Lina för sig själv.
- Alex snälla! Sluta nu! Jag förstår inte vad det är som är så jävla kul hela tiden?!
- Det som är roligt är att du blir så arg.
- Men ge dig bara.. Okej?
- Fuck no!
- Ne men gå och våldta en jävla björn ist för att vara här istället!
Lina vände på klacken och gick ifatt dom andra som kommit långt nu även om hon precis vart brevid dom.
- Men Lina ge dig ! Skämt ju ? Sa Alex som kommit brevid Lina nu.
- Ja men du vet hur irreterad jag blir.
- Ja men skämt ändå.
- Men ja!
Alex tog tag i Linas hand och släppte den inte.
Dom var hemma nu och Filip la Alva ner i deras säng. Han hämtade en alvedon och ett glas med vatten.
Alla dom andra gick och började med maten. Klockan var nu ungefär halv ett.
Alva låg ner i sängen och Filip hade kommit in med ett glas vatten och en tablett.
Han stängde dörren och låste. Han satte sig på säng kanten och smekte Alva i ansiktet.
- Hur mår du egentligen?
Alva öppnade ögonen.
- Jag mår piss!
Hon tog tabletten och vattnet och svalde tillsammans.
- Vet inte vad det är med mig. Jag kanske börjar få typ magsjuka eller något? Jag kanske borde åka hem, Sa Alva.
Filip kollade upp på henne.
- Nej inte åka hem..
- Men jag mår ju dåligt.
- Men om du vilar?
Alva svarade inte utan hon vände sig om och försökte somna. Hon åt inget utan låg där.
Filip och dom andra satt och åt och pratade om lite allt möjligt.
Tiden gick och gick. Och nu var klockan 22:00.
Filip kom in och låste om sig.
Han gick fram och kysste Alva på kinden.
Alva kände att han luktade rök? Rökte Filip? Rök lukter påminde om när hon vart överfallen i parken.
Alva vände sig om och tittade på Filip som bytte om.
- Röker du?
Filip vände sig om när han hörde hennes röst.
- Ne.. Eller jag testade av Alex.
Alva hatade rökare. Även om inte kunde hata Alex så gillade hon det inte..
Alva svarade inte. Hon orkade inte.
Hon reste sig upp och tog av sig kjolen och linnet och så tog hon bort hårspännet.
Hon gick och borstade tänderna.
Filip också.
När dom kom in i rummet så låste dom som vanligt.
Alva tog mobilen och satte den på laddning.
Hon la sig ner i sängen och efter kom Filip.
- Godnatt. Sa Alva och gav Filip en kyss på munnen.
- Älskar dig.
Alva vände sig om.
Hon vände sig och vände sig.
Hon märkte att Filip började bli lite irreterad på hennes svängningar.
- Alva kan du inte ligga still?
- Ne. Jag får bara ont hur jag än ligger.
Hon vände sig om mot Filip och la sig i hans famn.
- Nu ligger jag skönt.
Filip kysste henne på pannan.
Dom somnade nu.
Alva vaknade av att hon var jätte varm.
Det kändes som att killen var här.
Han som hade överfallit henne.
Hon reste sig upp och tog på sig kläder och gick ner mot bryggan.
Nu satt hon där.
Hon kändes sig alldeles konstig.
Som om hon var i en dröm.
Men det var hon inte.
Hon stod där och ville bara ner i vattnet.
Hon stod på kanten av bryggan.
Och så tappade hon balansen och ramlade ner.
- ALVA VAD I HELA JÄVLA HELVETE HÅLLER DU PÅ MED?! Skrek Filip bakom henne.



DEL 23 KMR NÄR JAG VAKNAR IMORRN PUSS


Kommentarer


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0