del 8

förlåt för att jag inte skrev del 8 imorse men jag glömde helt bort!
så här kmr del 8:a ;D<3
Men ikväll så ska jag inte göra ngt , förutom att ska till en kompis klockan 7 typ och vara kvar tills halv 11 ungefär.. Sen ska jag inte göra så mkt faktiskt så då blire en del 9 :)
Ska göra om designen så att det blir en roligare blogg , lite mer färgladare hihi.

Helvete! Tänkte alva för sig själv, ska hon komma och förstöra allting nu!
Det var Malin som kom igenom grenarna och såg lycklig ut.
- Nämen heej hörni!
- Hej, sa Filip och tittade ner.
- Jahap vad ska ni göra då?
- vi tänkte gå och handla.
Malin stirrade från tå till topp på Alva och gjorde en konstig min.
- Okej , får man hänga med? Frågade Malin.
Alva och Filip kollade på varandra och så sa Filip sedan
- Vi ska nog gå nu , hejdå Malin.
Malin stod kvar där och stirrade på Alva och Filip som fortsatte gå.
- Varför gjorde du så? Jag trodde att du ville att hon skulle gå med. Sa Alva efter en stund.
Filip stannade upp och kollade på henne.
- Nej varför tror du det?! jag vill inte ha någon bimbo i närheten av mig! Sa han upprört.
Alva förstod. Hon drog han emot sig och gav honom sedan en kyss och fortsatte gå utan ett ord.
- ALEEEEEEEEEEEEEX!!! KOM NU VI SKA BADA! Skrek Lina till Alex som fortfarande låg på soffan.
Åh var man var tvungen att tjata, han var ju inte direkt 5 år.
-jaja jag kommer tjata inte , din kärring. Sa han och blinkade.
- H-A-H-A-H-A , jätte kul. Sa Lina irreterat.
- Men bli inte sur.
Lina gick ner från trappen emot sjön.
- Meen vänta Lina! Skrek han efter henne.
Lina drog på sig sina stora svarta glasögon och bara ingronerade han.
Han tog tag i hennes arm
- jag skojade ju bara.
Lina drog ner sina glasögon och försökte se allvarlig ut men det gick inte.
Hon flög ut i garv.
Alex drog henne mot henne och kramade henne och sedan en puss.
- Ska vi köpa cola? Kom Filip emot Alva och sa.
- Aa det kan vi göra.
Efter att dom hade handlat färdigt så sa Filip att han bara skulle gå och köpa en grej som han glömde.
Alva stod kvar där och väntade med påsen.
Efter en stund så hörde hon Malin
- Hej Alva.
Alva ryckte till lite och vände sig om
- hej
- vad gör du här själv?
- jag väntar på Filip han glömde handla en grej.
Malin kollade in lite och sen så ryckte hon blicken mot Alva.
- jag ville bara säga en sak först..
- vadå?
- Jag och Filip var ihop när ni åkte hit det var därför han åkte hit. Han ville ju ha med sig kompisar så han tog med er. Men han sa att du hade tvingat honom att få följa med.
Alva trodde inte sina öron? Ljög hon? Drev hon? Vad hon en gjorde så kunde Alva inte kontrollera sin ilska.
- jasså det säger du!! Men varför är han och ja ihop nu då! om ni nu är ihop!!!?
- Han gör ju bara så för att du inte ska misstänka något. Men jag ville inte låtsas längre. Jag vill ju inte att du ska bli sårad av han.
Nu vart Alva riktigt förbannad hon slängde ner påsen och, gick iväg och sa sedan till Malin
- vad är ditt problem?! måste du utsetta oss för massa lögner för du ser ut som en jävla gris och inte kan få några killar för det vavavaa?! Du ska inte få förstöra massa mer NI ÄR INTE IHOP!
Malin skrattade lite faktiskt
- Men Alva lilla. Bli inte arg. Du kan ju inte hjälpa att han har valt mig eller hur?
- Men kan du sluta ljuga för mig , han har inte valt dig okej? Ni är inte ens ihop!
- jo det är vi så sluta dagdröm nu ,det är han och jag.Vad tror du att han har gjort när han har varit ute om kvällarna? Tror du verkligen att han har tagit en kvälls promenad eller?
Nu när Alva tänkte efter så ville han gå själv ute på kvällarna. Om killarna frågadeom dom skulle med så sa han genast nej.
- Men dåså! ta honom du! jag drar nu så jag slipper det hära skit stället!
Hon vände sig om och sprang hemåt hon försökte, att hålla tårarna borta men det gick verkligen inte.
Hon grät ut som hon nästan aldrig gjort. Hon hade inte gråtit så här mycket sen hennes mormor dog förra vintern.
Filip kom precis ut från affären när han såg påsen ligga där och Malin som fortfarande stod där.
- Vart är Alva?!
- Hon sprang iväg hon ,sa att du inte var bra för henne eller någe.
- VAD HAR DU GJORT?!
- Men Filip lugna ner dig! Ingenting!
Filip drog med sig påsen och sprang iväg.
Alva hade inte hunnit långt när Filip kom efter henne.
Alva hade saktat ner för längesen och gick nu.
- Alva var är det?! har jag gjort något?! Sa Filip bakom henne som nu stannade brevid henne och drog tag i hennes arm.
- Om du har gjort något?! Ja det kan man säga, DU HAR LJUGIT FÖR MIG Din åh!!! Skrek hon och gick vidare .
Filip fick springa för att hänga med.
- va? jag har inte ljugit? Har Malin sagt något.
Alva saktade inte ner en sekund utan fortsatte nästan snabbare. Hon sprang nästan.
- Ja , Din lilla Bimbo till tjej har sagt Väldigt mycket!
Filip saktade ner och stod nu helt stilla.
- Vadå tjej?
- Ja när hade du tänkt att berätta att Jag bara är din lilla HORA?!
- Vadå hora! jag förstår inte !!
- Men herregud , Malin sa ju att ni två var tillsammans när vi hade åkt hit.Och att du inte gillade mig och att du bara ljög för mig. Och att du träffar henne när du tar dina 'kvälls promenader'.
- Men alva vänta lite nu! jag lovar dig jag är inte ihop med henne. Bara för jag valde dig före henne så kan hon väl inte gå vidare! Men jag älskar dig och ljuger inte!
Alva visste inte vad hon skulle tro men hon kunde inte hålla sig borta från det perfekta ansiktet och den fina kroppen som stod bakom henne.
Hon började gråta och vände sig om och sprang emot Filips famn och storgrät.
- Det är okej.. Sa han med lugn röst.


Kommentarer


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0