del 9

del 9

Efter en stund så var dom snart hemma , men Alva nästan halvsov på Filips axel eller arm eftersom han var längre.
Till slut så var dom framme hemma, det hade gått väldigt lång tid att gå från affären hem tyckte dom bara.
- Heej! wwwooooww vad har hänt med er? Kom Alex springade emot dom.
- Ne inget vi är bara lite trötta.
- Trötta?! klockan är ju bara typ halv 3?
- Ja men vi är trötta , vi går och lägger oss.
Filip och Alva gick hand i hand emot dörren och tog in allting i kylskåpet.
Tystnad spred sig i köket en väldigt lång tid.
- jag går och lägger mig , Sa Alva med lugn röst.
- Jag följer med om det är okej?
- Jadå.
Dom gick in i sovrummet och låste dörren och båda tog på sig till bara underkläder. Alva la sig längst in. Hon hållde för händerna för magen när hon hade bytit om till sin bh.
- Varför håller du för magen ?
- Jo för att.. jag tycker inte om att visa mig bara.
- Men du har ju fin kropp.
- Nej
- Jo!
Alva drog ett Leénde och Filip gick emot henne och kysste henne.
Dom la sig ner i sängen och myste lite , men sen så hördes en knackning.
- Vad gör ni!? det var Lina.
- Meen vi soveeer. Ropade vi till henne.
- Jaja vi gör iallfall mat nu , eller jag Alex gick en sväng.
Alva reste sig upp
- va? vart då!?
- Jag vet inte han s att han bara skulle gå en liten sväng.
Alva tittade på Filip som också såg förvånad ut.
- vadå har det hänt något?
- Nejdå ingenting..
Dom fortsatte att mysa lite , och sedan så somnade dom.
Timmarna gick och dom sov fortfarande.
Lina sa att Alex inte hade kommit tillbaka när Alva hade vaknat, Men hon låg kvar i sängen.
Dom vaknade upp till slut och gick och åt med Lina.
Dom pratade om lite allt möjligt.
Alva satt i Filips knä.
Efter en stund så gick alla som var kvar där vid stugan ner till bryggan och badade lite.
- Vart har Alex tagit vägen? Frågade Lina som verkade orolig.
- Ta det lugnt. Han ta väl bara en kvälls tur. Svarade alva.
Lina drog upp sin mobil och smsa:de till honom.
" Vart är du? Du har ju varit borta i flera timmar! RING NÄR DU SER DET HÄR!<3".
Hon fick leverans rapport men kunde inte sitta still efter 5 minuter fick hon svar.
" Är du min morsa eller? Lol, Ne men jag är ute bara. Är hemma snart :P"
Hon suckade och hatade att han hela tiden skulle vara så barnslig.
" Okej. "
Skickade hon tillbaka.
Lina sa att hon skulle gå upp och bädda och så.
Filip Och Alva var kvar och satt på bryggan tillsammans omringade i en handduk.
Filip hållde om Alva med armen och hon satt lutad mot han.
- Vad ska vi prata om? Frågade Filip efter en stund.
- Haha , jag vet inte.
- Vi kan ju prata lite om oss själva eller?
- Ja visst.
Vad skulle Alva berätta tänkte hon? Hennes pappa hade ju flyttat och hon hade ju mamma kvar som träffade olika män för varje helg. Ne nu överdrev hon lite.
- Jag har inga syskon men det visste du ju redan. Mina föräldrar bor ihop och jag är nog inte direkt värdens populäraste. Sa Filip.
Alva häpnade till !
- Inte värdens populäraste? Filip! Jag vet hur många som helst som skulle kunna döda för att få en chans med dig.
Filip skrattade till lite
- Haha. Men nu är du min.
Alva fnittrade
- Hihihi, ja.
- aja. Min Pappa flyttade när jag var väldigt liten så sen dess har jag bott med mamma och hon har ju haft lite förhållanden som inte har funkat så himlans bra faktiskt. Och så är jag inte populär.
Sa Alva till Filip.
- Okej. Vadå inte populär ? haha , jag vet faktiskt några i min klass som gillar dig.
- Hehe , okej.
- Hur många har du varit tillsammans med? Undrade Filip.
- Inte många..
- Men säg.
- okej.. 3 stycken.
- Okej , sa Filip med ett leénde.
- dudå?
- 6..
- Hihi, okej.
Filip drog Alva intill sig mkt mer och så frågade han..
- Det här behöver du inte svara på då.. Sa han lite generat.
- jo! Svarade Alva lite nyfiket.
- ehm.. Är du liksom.. Oskuld?
Alva stelnade till. Ja det var hon men tänk om han hade förväntat sig något helt annat?
- du behöver inte svara Alva.
- Jo jag är oskuld.
- Okej.
- Vadårå?
- Ne inget..
- okej är du det då?
- Ja det är jag.
Vaaa? var Filip oskuld? det hade hon verkligen inte räknat med faktiskt.
- Ska vi gå upp? Frågade Alva lite snabbt.
- Sa jag något fel?
- Nej älskling.
- Bra!
Han drog henne intill sig och tog tag i hennes midja och gav henne en kyss.
Dom stod kvar på bryggan en stund och så vart dom skrämda av Alex som kom springade som dom inte hade märkt
- BBUUUUUHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- AAAH!!! Skrek Alva och Filip med dessutom och dom tappade balansen och gick bakåt och flög ner i vattnet.
-AHAHAHAHAAHAHAHHAAHAHAH, Alex skrattade så han tjöt!
Lina kom ner springade och frågade varför dom skrek och när hon såg filurerna i vattnet så kunde hon inte hålla sig för skratt!
- VAD HÅLLER NI PÅ MED? JAG TRODDE ATT MAN BADADE MED BIKINI OCH INTE MED KLÄDER! Sa hon medans hon tjöt av skratt.
Alva och Filip var sura där i vattnet men kunde inte låta bli och skratta med.
Filip stod och kysste Alva i vattnet och snart så ramlade Alex och Lina i med.
Alex den galningen som JÄMT fick i folk i vattnet.
Efter den lilla badturen så gick dom upp igen.
- Vad gjorde du förut? Frågade Lina Alex.
- Jag gick till koisken och stod där lite och snackade.
- med vem?
- Hon blondinen
Alva rycktes in
- Malin?!
- Aa det var så hon hette.
- Vaa? Sa Filip upprört!
- vad är det med er?
Dom satt ju och åt och Lina tog glaset och slängde det i marken av ilska och gick in i stugan och smällde igen dörren.
- Lina... Kom Alva efter och gav Alex en mördar blick..


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh älskar den!!:)

2010-04-02 @ 22:29:57


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0