Del 33

Alva la sig ner i soffan igen med ansiktet på Filips lår.
Filip smekte hennes hår.
- Älskling. Ska du berätta nu?
Alva skakade på huvudet.
Filip sa inget utan smekte hennes ansikte vid håret.
Alva vände ansiktet så hon kollade åt sidan.
Hon grät mindre nu.
- Peter har flyttat in.. Sa hon tyst.
- Vem är Peter?
- En äcklig snubbe som mamma hållde på med för ett par år sen.
- Varför är han äcklig?
Alva tystnade.
- Ibland när jag duschade så kom han in i badrummet och bara stod där. Han låtsades fixa håret fast han egentligen ägnade halva tiden åt att stå och glo. Men han såg inget eftersom jag hade överdrag. Och när jag stod och bytte om ibland så kom han in och låtsades leta efter något eller gå fel. Han kollade på mig så äckligt och han liksom tog på mig ibland när mamma inte var hemma.
Filip vart knäpp tyst.
Hans händer stannade.
- Vafan! Jävla idiot! Är han helt jävla störd eller?!
- Ja! Jag tänker fan aldrig flytta hem! Jag tänker flytta hemifrån! Det tänker jag göra!
- Då flyttar jag med dig.
Alva vände sig om så att hon låg mitt emot hans mage med ansiktet.
- Då skulle det vara perfekt.
Filip smekte hennes ansikte igen.
Alva somnade men vaknade snabbt efter 5 minuter.
- Jag går och äter något.
Alva reste sig upp och gick med vingliga ben till köket.
Hon satte sig ner i köksoffan istället.
Filip gick efter.
Han kysste henne på pannan och stod och fixade flingor och mjölk.
Filip var världens bästa pojkvän tyckte Alva.
Han ställde skålen på bordet och Alva började äta.
Hon åt inte upp allting och när hon var klar så var Filip snabb och ta bort det.
Han satte sig brevid henne och hållde om henne.
- Ska vi lägga oss älskling? Det är börjar bli sent.
Alva nickade och Filip gick med ena armen om henne och de gick in till deras rum.
Alva tog av sig t-shirten när hon var i sängen och sov i bara trosor.
Filip sov i kalsonger.
Han vände sig om och hållde om Alva.
De kysste varandra och sade godnatt.
De somnade och Alva hade sitt ena ben över Filips.
Natten gick sakta.
När Alva vaknade så låg hon med ryggen mot Filip , men Filip låg bakom henne och hållde om henne.
Hon reste sig upp.
Hon tog på sig t-shirten som hon hade haft på sig kvällen innan.
Hon gick ut till vardagsrummet och tog upp sin mobil och satte på den.
Det var 5 missade samtal från hennes mamma , och flera sms från hennes mamma och lillasyster.
Hon ringde upp sin mamma.
Hon gick ut till altanen och satte sig i en av stolarna.
*Hallå*
- Hej.
* Hej älskling. Varför vart du så upprörd igår?*
- Inget.
* Är du säker?*
- Ja jag är säker på att jag ska flytta.
* Men varför ska du det?!*
- För att jag vill bo själv.
* Kommer du verkligen klara dig?*
- JA!
* Okej..*
- SÅ jag får?
* Jag kommer ju ändå inte kunna hindra dig.*
- Det är sant.
* Jag kollar efter en lägenhet nu då.*
- Ja bra!
* Hejdå Gumman. Ta hand om dig. Vi ses om 2 dagar.*
- Hejdå! Du mamma!
* Ja gumman?*
- Jag är här med Filip. Helt själva . VI har varit det i en vecka ungefär.*
* Är ni tillsammans?*
- Ja det är vi. Och jag älskar verkligen han.
* Vad roligt att du har hittat någon gumman.*
- Ja.
* NI skyddar er va?*
- Ja det gör vi mamma.
* Bra.*
- Mm. Men hejdå vi ses.
* Älskardig*
Så la de på.
Alva var glad. Hon skulle få flytta. Hon tänkte mest på sin syster också. Men henne skulle hon prata med när hon kom hem.
Hon stängde av mobilen och gick och la sig hos Filip igen.
När dom två hade vaknat så åt dom frukost och borstade tänderna.
Dom gick ner till bryggan och badade.
Efter att dom hade badat så gick dom upp till huset igen.
Alva gick och satte på sin mobil.
Hon hade fått ett medelande ifrån Amanda..
" Det är slut mellan mig och julle.."
Alva fick en chock.
" Varför?!"
Det tog en stund innan Amanda svarade.
"Jag har träffat en annan. Jonathan.
-"Jonathan?! Jaja okej.. Grattis till er :) Hur mår julle?"
"Sådär.. Han är väl ledsen.."
Alva orkade inte svara utan hon stängde av den.
Filip satt låg ner i gräset med kepsen över ansiktet.
Alva gick och satte sig på hans mage.
- Jävlar!
Alva skrattade.
- Jag vart as rädd, Sa Filip.
Alva kysste han på munnen.
- Är du mindre ledsen idag? Frågade han.
- Ja. Får ju flytta.
- Fick du?
- Japp. Jag ringde mamma imorse.
- Förklarade du varför?
- Nej , sa bara att jag ville flytta.
- Så nu ska du flytta?
- Aa. Mamma skulle leta efter en lägenhet.
- Bra. Då flyttar jag med, Sa han och skrattade.
Alva ville verkligen det. Men hon trodde inte att han var seriöst.
- Inte en chans.
- Jo jag lovar! Jag vill verkligen det.
- Seriöst?
- Ja! Självklart vill jag bo ihop med min älskling.
- Tror du inte att dom tycker att vi är för unga då?
- Nej varför skulle dom det. Vi tar ju studenten nästa år. Vi är ju 17.
- Du har rätt.
Filip pussade henne.
Alva reste sig upp och hjälpte Filip upp.
- Så vi ska flytta ihop då alltså?
Filip nickade.
De gick in och kollade på film.
Men som vanligt så pratade dom typ igenom hela filmen.
- Filip jag måste säga en grej.
- Vadå?
- Det var underbart igår kväll.
Alva kollade ner lite. Hon tyckte att det var pinsamt att säga det.
- Är det pinsamt älskling?
Alva skrattade till.
- Haha ja . Men vi har ju aldrig liksom pratat om när vi har haft sex.
- Då får vi börja med det då.
Alva nickade.
- Hur många gånger har vi haft sex? Frågade Filip.
- Filip!
- Vadå?
- Har du glömt bort hur många gånger vi har haft sex?!
- Ja..
Han kysste Alva på munnen.
- Vi har haft sex 3 gånger, Sa Alva och log.
- Oj vad lite!
- Tycker du?
- Japp. Trodde typ 5 gånger.
- Okej. Men alltså om man vill ha sex jag menar jag vet inte hur jag ska göra..
- Säg att du vill ha det.
Alva började skratta.
- Vadå? Sa han.
- Haha , ska jag bara säga att jag vill ha sex kom nu så ska vi knulla.
- Ja exakt!
- Men du då?
- Jag?
- Ja. Du får också säga till.
- Det är lugnt jag kan ha sex när som helst.
- Vadå typ som nu?
- Japp!
- Men ibland så kanske sexet bara kommer. Som det gjorde igår.
- Aa det är ju också bra.
De fortsatte kolla på film.
- Jag älskar dig Filip. Sa Alva helt plötsligt.
Filip kollade på henne.
- Jag älskar dig! Bara dig. Du är min luft, Sa Filip.
Alva pussade han på munnen.
Dagen gick väldigt sakta och de åt mat och skrattade och pratade.
Klockan var helt plötsligt nio på kvällen.
De gick och borstade tänderna så dom hade det gjort.
Alva gick och bytte trosor och tog på sig en bh.
Filip bytte kalsonger.
Alva kammade håret och lät det hänga.
När båda var klara så satte dom på en till film.
De satt och pratade -igen.
-  Du förlorade din oskuld med mig ellerhur?Sa Filip.
- Aa?
- Om inte jag hade velat haft sex.. Asså velat väntat skulle du ha gjort slut då?
- Det är oftast tjejerna som blir dumpade om dom inte vill ha sex.
- Vad menar du med det?
- Jag menar att killarna oftast gör slut för att tjejen inte vill ha sex med dom. Det var nästan så att jag inte ville förlora min oskuld här.
- Vadå ville du inte ha förlorat den med mig?
- Jag förlorade den nästan med Markus Hällström när han och jag var tillsammans.
- Jaha? Och?
- Vart du sur?
- Nej men jag tror inte att jag vill veta att du nästan förlorade den med den dära idioten!
- Han är väl ingen idiot?
- Jo! För han playar bara.
- Nej! Det gör han inte. Han gjorde slut för att han inte hade några känslor kvar. Han gjort inte slut för att jag inte ville ha sex som vissa andra hade gjort!!
Alva hörde hur elakt det lät. Det var som att hon sa att Filip hade gjort det.
Filip reste sig upp och gick därifrån.
Alva fick dåligt samvete och gick efter.
Hon tog tag i hans arm.
Han vände sig om.
Hon tog sina armar runt hans nacke och kollade in i hans ögon.
- Jag menade inte så. Du har rätt . Han är en player , och han gjorde slut för att jag inte ville ha sex. Jag menade inte att du hade gjort slut om inte vi hade haft sex. Det vart så fel.
Filip kollade ner och sedan på Alva igen.
- Jag skulle inte ha nämnt den dära idioten.
Det drogs till i Filips läppar.
- Älskar du mig verkligen? Eller är det hära bara en sysselsättning för dig?
Alva fick en förvånad blick på Filip.
- Förlåt. Det lät dumt. Jag vet redan svaret, Sa Filip och tog sina armar om Alva.
- Ja jag älskar dig verkligen.
Alva kysste han på munnen och kramade om han.
- Ska vi kolla klart eller ska vi se lägga oss?
- Vi kan lägga oss. Svarade Filip.
Alva kysste honom igen och den här gången hållde hon kram läpparna mot Filips.
Filip hade på sig en t-shirt.
Hon tog tag i den och tog av den.
De gick mot köksbänken och stod lutade där och började hångla.
Snart så slutade dom.
- Ska vi lägga oss nu eller fortsätta med det som vi tänkte påbörja? Frågade Alva.
- Jag är väldigt trött.
- Jo jag med.
- Vi kan ha mysigt imorgon om är okej älskling?
- Det är helt okej.
Alva kysste han igen och dom gick in i rummet.
Alva lade sig först och sen Filip.
Alva låg och vred sig och vred sig och kliade sig på ryggen.
Filip började undra vad hon gjorde.
- Älskling, vad gördu? Försöker sova här. Sa han lite irreterat.
Alva satte sig upp.
- Men det gör as ont på ryggen jag vet inte vad det är.
Filip satte sig upp och kollade och kände på hennes rygg.
- Det kan vara bh:n som skaver.. Sa han.
- Ta bort den är du snäll.
Filip knäppte upp den och la den på golvet.
Alva lade sig ner.
Hon låg mitt emot Filip.
Han tog sina armar och hållde om henne.
Alva hållde om Filip.
Alva la sig ner i soffan igen med ansiktet på Filips lår.
Filip smekte hennes hår.
- Älskling. Ska du berätta nu?
Alva skakade på huvudet.
Filip sa inget utan smekte hennes ansikte vid håret.
Alva vände ansiktet så hon kollade åt sidan.
Hon grät mindre nu.
- Peter har flyttat in.. Sa hon tyst.
- Vem är Peter?
- En äcklig snubbe som mamma hållde på med för ett par år sen.
- Varför är han äcklig?
Alva tystnade.
- Ibland när jag duschade så kom han in i badrummet och bara stod där. Han låtsades fixa håret fast han egentligen ägnade halva tiden åt att stå och glo. Men han såg inget eftersom jag hade överdrag. Och när jag stod och bytte om ibland så kom han in och låtsades leta efter något eller gå fel. Han kollade på mig så äckligt och han liksom tog på mig ibland när mamma inte var hemma.
Filip vart knäpp tyst.
Hans händer stannade.
- Vafan! Jävla idiot! Är han helt jävla störd eller?!
- Ja! Jag tänker fan aldrig flytta hem! Jag tänker flytta hemifrån! Det tänker jag göra!
- Då flyttar jag med dig.
Alva vände sig om så att hon låg mitt emot hans mage med ansiktet.
- Då skulle det vara perfekt.
Filip smekte hennes ansikte igen.
Alva somnade men vaknade snabbt efter 5 minuter.
- Jag går och äter något.
Alva reste sig upp och gick med vingliga ben till köket.
Hon satte sig ner i köksoffan istället.
Filip gick efter.
Han kysste henne på pannan och stod och fixade flingor och mjölk.
Filip var världens bästa pojkvän tyckte Alva.
Han ställde skålen på bordet och Alva började äta.
Hon åt inte upp allting och när hon var klar så var Filip snabb och ta bort det.
Han satte sig brevid henne och hållde om henne.
- Ska vi lägga oss älskling? Det är börjar bli sent.
Alva nickade och Filip gick med ena armen om henne och de gick in till deras rum.
Alva tog av sig t-shirten när hon var i sängen och sov i bara trosor.
Filip sov i kalsonger.
Han vände sig om och hållde om Alva.
De kysste varandra och sade godnatt.
De somnade och Alva hade sitt ena ben över Filips.
Natten gick sakta.
När Alva vaknade så låg hon med ryggen mot Filip , men Filip låg bakom henne och hållde om henne.
Hon reste sig upp.
Hon tog på sig t-shirten som hon hade haft på sig kvällen innan.
Hon gick ut till vardagsrummet och tog upp sin mobil och satte på den.
Det var 5 missade samtal från hennes mamma , och flera sms från hennes mamma och lillasyster.
Hon ringde upp sin mamma.
Hon gick ut till altanen och satte sig i en av stolarna.
*Hallå*
- Hej.
* Hej älskling. Varför vart du så upprörd igår?*
- Inget.
* Är du säker?*
- Ja jag är säker på att jag ska flytta.
* Men varför ska du det?!*
- För att jag vill bo själv.
* Kommer du verkligen klara dig?*
- JA!
* Okej..*
- SÅ jag får?
* Jag kommer ju ändå inte kunna hindra dig.*
- Det är sant.
* Jag kollar efter en lägenhet nu då.*
- Ja bra!
* Hejdå Gumman. Ta hand om dig. Vi ses om 2 dagar.*
- Hejdå! Du mamma!
* Ja gumman?*
- Jag är här med Filip. Helt själva . VI har varit det i en vecka ungefär.*
* Är ni tillsammans?*
- Ja det är vi. Och jag älskar verkligen han.
* Vad roligt att du har hittat någon gumman.*
- Ja.
* NI skyddar er va?*
- Ja det gör vi mamma.
* Bra.*
- Mm. Men hejdå vi ses.
* Älskardig*
Så la de på.
Alva var glad. Hon skulle få flytta. Hon tänkte mest på sin syster också. Men henne skulle hon prata med när hon kom hem.
Hon stängde av mobilen och gick och la sig hos Filip igen.
När dom två hade vaknat så åt dom frukost och borstade tänderna.
Dom gick ner till bryggan och badade.
Efter att dom hade badat så gick dom upp till huset igen.
Alva gick och satte på sin mobil.
Hon hade fått ett medelande ifrån Amanda..
" Det är slut mellan mig och julle.."
Alva fick en chock.
" Varför?!"
Det tog en stund innan Amanda svarade.
"Jag har träffat en annan. Jonathan.
-"Jonathan?! Jaja okej.. Grattis till er :) Hur mår julle?"
"Sådär.. Han är väl ledsen.."
Alva orkade inte svara utan hon stängde av den.
Filip satt låg ner i gräset med kepsen över ansiktet.
Alva gick och satte sig på hans mage.
- Jävlar!
Alva skrattade.
- Jag vart as rädd, Sa Filip.
Alva kysste han på munnen.
- Är du mindre ledsen idag? Frågade han.
- Ja. Får ju flytta.
- Fick du?
- Japp. Jag ringde mamma imorse.
- Förklarade du varför?
- Nej , sa bara att jag ville flytta.
- Så nu ska du flytta?
- Aa. Mamma skulle leta efter en lägenhet.
- Bra. Då flyttar jag med, Sa han och skrattade.
Alva ville verkligen det. Men hon trodde inte att han var seriöst.
- Inte en chans.
- Jo jag lovar! Jag vill verkligen det.
- Seriöst?
- Ja! Självklart vill jag bo ihop med min älskling.
- Tror du inte att dom tycker att vi är för unga då?
- Nej varför skulle dom det. Vi tar ju studenten nästa år. Vi är ju 17.
- Du har rätt.
Filip pussade henne.
Alva reste sig upp och hjälpte Filip upp.
- Så vi ska flytta ihop då alltså?
Filip nickade.
De gick in och kollade på film.
Men som vanligt så pratade dom typ igenom hela filmen.
- Filip jag måste säga en grej.
- Vadå?
- Det var underbart igår kväll.
Alva kollade ner lite. Hon tyckte att det var pinsamt att säga det.
- Är det pinsamt älskling?
Alva skrattade till.
- Haha ja . Men vi har ju aldrig liksom pratat om när vi har haft sex.
- Då får vi börja med det då.
Alva nickade.
- Hur många gånger har vi haft sex? Frågade Filip.
- Filip!
- Vadå?
- Har du glömt bort hur många gånger vi har haft sex?!
- Ja..
Han kysste Alva på munnen.
- Vi har haft sex 3 gånger, Sa Alva och log.
- Oj vad lite!
- Tycker du?
- Japp. Trodde typ 5 gånger.
- Okej. Men alltså om man vill ha sex jag menar jag vet inte hur jag ska göra..
- Säg att du vill ha det.
Alva började skratta.
- Vadå? Sa han.
- Haha , ska jag bara säga att jag vill ha sex kom nu så ska vi knulla.
- Ja exakt!
- Men du då?
- Jag?
- Ja. Du får också säga till.
- Det är lugnt jag kan ha sex när som helst.
- Vadå typ som nu?
- Japp!
- Men ibland så kanske sexet bara kommer. Som det gjorde igår.
- Aa det är ju också bra.
De fortsatte kolla på film.
- Jag älskar dig Filip. Sa Alva helt plötsligt.
Filip kollade på henne.
- Jag älskar dig! Bara dig. Du är min luft, Sa Filip.
Alva pussade han på munnen.
Dagen gick väldigt sakta och de åt mat och skrattade och pratade.
Klockan var helt plötsligt nio på kvällen.
De gick och borstade tänderna så dom hade det gjort.
Alva gick och bytte trosor och tog på sig en bh.
Filip bytte kalsonger.
Alva kammade håret och lät det hänga.
När båda var klara så satte dom på en till film.
De satt och pratade -igen.
-  Du förlorade din oskuld med mig ellerhur?Sa Filip.
- Aa?
- Om inte jag hade velat haft sex.. Asså velat väntat skulle du ha gjort slut då?
- Det är oftast tjejerna som blir dumpade om dom inte vill ha sex.
- Vad menar du med det?
- Jag menar att killarna oftast gör slut för att tjejen inte vill ha sex med dom. Det var nästan så att jag inte ville förlora min oskuld här.
- Vadå ville du inte ha förlorat den med mig?
- Jag förlorade den nästan med Markus Hällström när han och jag var tillsammans.
- Jaha? Och?
- Vart du sur?
- Nej men jag tror inte att jag vill veta att du nästan förlorade den med den dära idioten!
- Han är väl ingen idiot?
- Jo! För han playar bara.
- Nej! Det gör han inte. Han gjorde slut för att han inte hade några känslor kvar. Han gjort inte slut för att jag inte ville ha sex som vissa andra hade gjort!!
Alva hörde hur elakt det lät. Det var som att hon sa att Filip hade gjort det.
Filip reste sig upp och gick därifrån.
Alva fick dåligt samvete och gick efter.
Hon tog tag i hans arm.
Han vände sig om.
Hon tog sina armar runt hans nacke och kollade in i hans ögon.
- Jag menade inte så. Du har rätt . Han är en player , och han gjorde slut för att jag inte ville ha sex. Jag menade inte att du hade gjort slut om inte vi hade haft sex. Det vart så fel.
Filip kollade ner och sedan på Alva igen.
- Jag skulle inte ha nämnt den dära idioten.
Det drogs till i Filips läppar.
- Älskar du mig verkligen? Eller är det hära bara en sysselsättning för dig?
Alva fick en förvånad blick på Filip.
- Förlåt. Det lät dumt. Jag vet redan svaret, Sa Filip och tog sina armar om Alva.
- Ja jag älskar dig verkligen.
Alva kysste han på munnen och kramade om han.
- Ska vi kolla klart eller ska vi se lägga oss?
- Vi kan lägga oss. Svarade Filip.
Alva kysste honom igen och den här gången hållde hon kram läpparna mot Filips.
Filip hade på sig en t-shirt.
Hon tog tag i den och tog av den.
De gick mot köksbänken och stod lutade där och började hångla.
Snart så slutade dom.
- Ska vi lägga oss nu eller fortsätta med det som vi tänkte påbörja? Frågade Alva.
- Jag är väldigt trött.
- Jo jag med.
- Vi kan ha mysigt imorgon om är okej älskling?
- Det är helt okej.
Alva kysste han igen och dom gick in i rummet.
Alva lade sig först och sen Filip.
Alva låg och vred sig och vred sig och kliade sig på ryggen.
Filip började undra vad hon gjorde.
- Älskling, vad gördu? Försöker sova här. Sa han lite irreterat.
Alva satte sig upp.
- Men det gör as ont på ryggen jag vet inte vad det är.
Filip satte sig upp och kollade och kände på hennes rygg.
- Det kan vara bh:n som skaver.. Sa han.
- Ta bort den är du snäll.
Filip knäppte upp den och la den på golvet.
Alva lade sig ner.
Hon låg mitt emot Filip.
Han tog sina armar och hållde om henne.
Alva hållde om Filip.

Kommentarer
Postat av: Chiara

Hej jätte fin blogg! :) Släng gärna in en kommentar i min blogg :)

2010-07-06 @ 10:21:12
URL: http://cchiaracapodiferro.blogg.se/
Postat av: nathalie o ebba

tack så mke :)<3

2010-07-08 @ 15:47:03
URL: http://liveonetime.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag älskar din blogg boken är så bra du borde göra den till en Bok :) hoppas du fattar

2010-07-14 @ 19:57:36


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0