hehe

Heheehehhe skoja bara jag fortsätter med serien iallafall.
Har verkligen saknat att skriva om dom dära ungdomarna :D
ni får verkligen del 27 sen! Älskar serien själv :o
Haha<3

Del 26.

Alva vaknade och kollade på klockan.
Den stod på halv 12 på dagen.
- Oj.. Sa hon för sig själv.
Var klockan redan så mycket?
Hon ruskade om Filip.
- Mmm vaad? Sa han väldigt tröttsamt.
- Ska vi gå upp?
- Ne ska ligga kvar en stund.
- Okej.
Alva ville gå ut och få frisk luft så hon ställde sig upp och
skulle ta på sig sina kläder.
- Kan du inte ligga kvar? Frågade Filip.
- Nej jag orkar inte.
Hon började fnittra.
- Snälla?
Alva drog ner byxorna igen och gick och la sig i sängen.
Filip omfamnade henne och pussade henne på kinden.
-Brukar inte Lina komma och väcka oss?
Filip var väldigt trött så han svarade inte.
- Men hallå?
Han svarade inte nu heller.
- Ne men skit it då!
Nu svarade han.
- Va? Ja eller jo ja hon brukar väcka oss.
- Ja men det kanske har hänt något?
Filip skrockade.
- Som vadå? Har dom inte haft tillräckligt bra sex?
- Men herregud.
Alva ville inte ligga kvar där nu hon tyckte att han var barnslig.
- Men jag skämtade ju. Sa Filip när Alva ställde sig upp.
- Ja men jag orkar inte ligga kvar. Jag fixar frukosten.
Alva tog på sig kläderna och gick och gav Filip en puss.
De pussades länge och Alva var nära på att åka med i strömmen som skulle hända.
Alva stoppade det.
- Inte nu.
- Vadårå? Sa Filip och lät lite busig.
- För att man ska inte bara ligga när man är sugen.
- Va?
- Åh du fattar ju inte!
- Ne faktiskt inte?
- Men! du fattar verkligen inte! Jag går och äter frukost nu! åhhh!
- Varför är du så sur?
- Men inget!
Alva tyckte att man inte bara skulle ligga när man började pussas och så ledde det ena till det andra. Hon tyckte att man skulle göra det romantiskt och inte gå på rak sak.
Hon gick ut och stängde igen dörren.
Och hon ångrade att hon hade varit så tjurig mot Filip.
Han visste ju inte om vad Alva tänkte och så.
Hon öppnade dörren.
- Asså förlåt men jag får förklara sen.
- Det är okej.
Hon drog ett leénde.
Alva gick ut till köket och började fixa med frukosten.
Efter en stund så kom Lina ut med händerna om magen och rufsig i håret.
- Vad är det ? Frågade Alva oroligt.
- Mensvärk!!!!
Alva började skratta.
Lina satt i stolen i köket med händerna för magen och såg jätte tjurig ut.
Filip hade tagit på sig sina kläder och gick ut till köket för att kolla varför Alva skrattade.
- Vad är det?
- Lina. Sa Alva och flinade.
Filip kollade på Lina.
- MENSVÄRK!!!!!!!
Filip såg nu Linas min och började skratta.
Snart kom Alex ut.
- Vem är det som har mensvärk?
Han kollade på Lina.
- Var det därför du inte ville ligga inatt?
Nu gav Lina honom en mördar blick.
Alva och Filip stod och as garvade.
- Kan vi sluta prata om mens?
Alex kollade på Alva.
- Varför då?
Alva suckade.
- Men varför ska man prata om mens med killar det är ju liksom en kvinnlig sak?
- Men tänk om man skulle få en dotter och är ensamstående då måste man ju veta.
Nu smittades Lina också av skrattet.
Filip och Alva skrattade.
Alva svarade.
- Alex du skaffa barn? Knappast. Vet du ens hur man byter blöjor?
- Vadå?
- Exakt.
- Jaja! Men jag vill veta lite om mens.
Alva och Filip kollade på varandra.
Filip kunde inte hålla sig.
- Alex förfan. Ska Alva och Lina sitta och snacka om mens? Vad är det med dig nu då?
- Glöm inte dig! Du ska också veta!
- Är du helt dum i huvudet?
Lina och Alva och Filip började as garva nu.
- Du är ju sjuk! Tjöt Lina fram.
Alex skrattade.
- Tjejen blöder för att jag vet inte det var något i kroppen som blabla det var år sen vi var på ungdoms mottagningen Alex. Du får söka på google eller något, Sa Lina.
- Okej tack för tipset.
- Du är fan sjuk.
Alva och Filip hjälptes åt med frukosten.
- Varför var du sur förut? Frågade Filip.
- Kan vi prata om det sen älskling?
- Ja.
Alva pussade han på kinden.
Alva och Filip tog frukosten och ställde på bordet på altanen.
Amanda och Julius kom hand i hand och satte sig i varsin stol.
- Vill ni åka hem? Det är inte så roligt här längre.. Sa Alex.
Alla kollade på han.
- Jag vill stanna! Sa Alva med ett leénde på läpparna.
- Jag med. Sa Filip.
- Mee to. Sa Amanda och Julius.
- Jag med. Eller iallafall typ 2 dagar till sen drar jag hem.
- Jag gör som Lina. Sa Alex.
- Vad ska vi göra idag då? Frågade Filip.
- Ingen aning. Sa Alex.
- Vi kanske kan bada? Jag och Alva ska gå till koisken och handla iallafall.
- Ska vi? Frågade Alva som satt i sina egna tankar.
- Japp det ska vi.
Efter frukosten så gick Alva och borstade tänderna.
Filip gick och borstade tänderna efter Alva och de andra efter Filip.
Alva stod framför spegeln och satte upp håret i en klämma och tog ur sin näs piercing och sminkade sig inget.
Hon gick och tog på sig ett par korta jeans shorts och ett linne.
Filip tog på sig shorts och en t-shirt.
Alva gick ut ur deras rum och mötte Filip i köket för han hade tagit på sig innan han borstade tänderna.
- Vad fin du är. Sa han till Alva.
- Haha tack
- Du är till och med sötare utan den dära piercingen.
- Jag trodde väl att du skulle tycka det. Sa hon och blinkade.
Filip skrattade till.
- Ska vi gå?
- Japp.
Filip tog Alvas hand och de gick iväg.
Alva hade med sig sin mobil och så hörde hon att det klingade till.
- Vänta lite ska bara kolla.
- Okej.
Alva tog upp mobilen och hon hade fått meddelande ifrån Lina.
"Alva.. Vi måste prata sen! Det har hänt en grej! Som kan inte är världs bäst!!! Kan du komma NU?!:'("
Alva svarade oroligt.
" Men gud vad har hänt? Jag kommer!"
Filip kollade på henne och såg Alvas förskräckta ansikts uttryck.
- Vad var det?
- Kan vi gå och handla senare? Jag måste gå till Lina.
- Vad har hänt?
- Jag vet inte. Men jag går till henne.
- Ska jag följa med?
- Ja gör det.
De vände och var snart vid huset eftersom de inte hade hunnit speciellt långt.
Alva och Filip gick in till huset och såg att Amanda och Julius och Alex inte var där.
Lina satt i soffan och grät.
Alva och Filip kollade på varandra.
- Vad har hänt? Och vart är dom andra? Frågade Alva och gick och satte sig brevid Lina.
Filip satte sig på andra sidan av Lina.
- De gick och badade. Men jag stod över..
- Vad har hänt Lina? Frågade Filip.
Lina kollade på dem båda.
- Såhär är det.. Att jag..
Hon tystnade.
- JAG ÄR MED BARN! Sa hon och började gråta ännu mer.
Filip och Alva kollade på varandra och stelnade till ordenligt.
- Ä-ä-ä-r-r du m-e-ed ba-arn? Stammade Alva fram.
Lina nickade.
- Wow.. Sa Filip.
Alva tänkte efter.
- Men mensvärken då?
- Jag trodde det var det. Men jag hade fel. Jag spydde flera gånger inatt och imorse med. Och jag trodde att det berodde på mensvärk men nej. Jag kollade på sån dära sticka eller ja. Och den stod på plus.
- Oj..
- Ja!!! Vad fan ska jag säga till Alex?! Han kommer ju dumpa mig på stört! Och mina föräldrar då?!
- Asså du är ju byxmyndig. Du är ju 17.
- Ja men hur ska jag göra?
- Ring Alex och be han komma så berättar du allt.
- Jag vågar inte.
- Försök. Sa Filip.
Alva nickade till Lina.
- Okej. Tack. Ni får gå om ni vill. Jag ringer han.
Alva gav Lina en bamsekram.
Filip gav Lina en kram också.
- Får vi gå då verkligen? Sa Alva.
- Ja det får ni.
- Hejdå älskar dig vi kommer sen. Sa hon till Lina.
Alva och Filip tog varandras händer och gick ut.
De gick under tystnad innan Filip började prata.
- Det där var en chock.
- Det kan man lugnt säga.
- Tur att vi har använt kondom. Juste! Vad var det du skulle prata om? Asså det dära om sex eller vad det var?
Alva tog ett djupt andetag.
- Du och jag var ju båda oskulder när vi kom hit. Och sen så hade vi ju sex. Och asså det gick så snabbt. Vi började pussas och så ledde det ena till det andra. Det var ju typ inga känslor med. Och det var likadant andra gången. Alltså om vi ska ha sex så tycker jag att inte bara borde ja börja pussas utan vi iallafall kan ha lite känslor med. Eller ja det är svårt att förklara men att man typ har någon romantisk kväll typ kollar film och så. Och sen så har man sex. Eller åh! det går inte att förklara.
- Jag förstår. Är det mitt fel?
Alva stannade.
- Nej älskling. Det är inte ditt fel det lovar jag. Det är inte någons fel. Vi har bara varit lite vilda eller hur man ska säga.
Filip började skratta.
- Då får vi väl ha någon romantisk kväll då. Kanske ikväll?
- Ja varför inte.
Filip pussade Alva på munnen och hållde om henne.
- Älskar dig.
- Jag älskar dig med.
- Ska vi fortsätta gå?
- Det var ju mysigt. Sa Alva.
- Hehe , vi kan fortsätta sen.
Alva och Filip gick hand i hand till koisken.
De mötte Alex.
- Tja! Vad är det med Lina?
- Det ska hon berätta för dig. Sa Filip.
- Okej. Ses sen då! Och ööjj! Köp med en cola!
- Visst. Ses sen.
Alva och Filip var vid koisken nu.
De gick och plockade i allt i korgen som de skulle handla.
- Filip? Är det du! Haha vad brun du har blivit!
Det var Malin.
Malin kom fram och kramade om Filip.
- Jag hämtar Alex cola.
 Sa Alva och vände sig om och gick och hämtade colan.


Kommentarer
Postat av: frida

tack för erbjudandet men jag tror att jag ska bygga upp min design själv!

2010-05-18 @ 10:59:54
URL: http://fridaastaar.blogg.se/


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0