del 36

Filip och Emma hade tittat på 9 avsnitt nu av true blood säsong 1.
Snart så vart Emma trött och hon gäspade.
Filip smekte hennes panna och frågade
- Är du trött?
Emma nickade och tittade på honom.
De kysste varandra och sen så ställde dom sig upp.
Emma tryckte av tv:n och dom gick och borstade tänderna.
Sen så tog Filip av sig till kalsonger och Emma till trosor och bh.
De la sig ner och hållde om varandra.
Emma hade sitt ben emellan Filips för hon tyckte att hon kände sig säkrare då.
De låg och pratade lite.
- Allt som har hänt.. Tycker du att det är bra? Frågade Emma.
Filip skrattade lite.
- Ja det är väl klart. Allt bra är bra allt dåligt är dåligt. Men det som har hänt mellan oss är en väldigt bra sak.
Emma log och dom pussade varandra.
De låg och pratade lite mer och snart så ringde Emmas mobil.
Hon tittade på Filip och tog tag i mobilen och svarade.
- Hej det är Emma?
- Emma? Kan du och Filip komma och hämta mig. Jag mår dåligt och vill inte vara kvar.
- Men gumman, visst kan vi det. Vi går på en gång.
- Tack jag packar och går ut och väntar.
- Gör det. Eller nej! Gå inte ut. Stanna inne så länge så sms:ar jag när vi kommer okej?
- Visst. Hejdå.
- Hejdå.
Emma la ner mobilen på bordet och ställde sig upp.
- Alva mår dåligt så att hon undrade om vi kunde hämta henne går det bra?
Filip satte sig upp.
- Jadå.
Han ställde sig upp och tog på sig sina mysbyxor och t-shirt.
Emma tog på sig mysbyxor och tjocktröja.
Hon satte upp sitt hår i en bulle och dom gick ner och tog på sig sina ytterkläder.
Dom gick hand i hand ner på gatan.
Filip skämtade om en sak och Emma skrattade och kysste honom på kinden.
- Emma jag älskar dig, sa han och tittade på henne.
Emma log så hon visade sina vita tänder.
- Jag älskar dig med Filip.
De kysste varandra och hållde om varandra.
Snart så hoppade Emma till för hon hörde något.
Hon hoppade till och tittade bakåt.
Då var det en gammal man som gick ut med en hund.
Hon och Filip skrattade.
- Din lilla fegis, sa han och smekte hennes kinder.
- Älskar dig också.
Dom kysste varandra igen och började gå vidare.
Snart så var dom vid huset och Emma sms:ade Alva att hon kunde gå ut.
Precis när Alva kom ut på gatan så kom Emma och Filip.
- Hej gummsan! Mår du dåligt? Sa Emma och kramade Alva.
- Sluta säg gummsan.. jag är faktiskt 12.. Sa hon och log mot Emma.
- Ja men för mig så är du alltid en liten gummsa! Sa Emma och pussade på henne.
- Slutaaa, sa hon och skrattade.
Emma skrattade och Filip med.
Emma släppte Alva och hållde Filip i handen igen.
- Jaja , då får jag väl pussas med Filip istället då.
Sa hon och pussade på honom.
Alva skrattade och dom började gå.
- Vill du ha barn Emma? Frågade Alva ifrån ingenstans.
Emma och Filip tittade på varandra och sen på Alva.
- Varför frågar du det?
- Bara undrar.. Men vill du det?
- Jag är bara 17 men.. någon gång så vill jag väl det.
- 17 är ju ingenting, du ska ju ändå flytta snart.
- Vad menar du?
- Jag menar att jag tycker att du och Filip kan skaffa ett barn.
Emma började skratta.
- Men lilla du? Varför då?
- För att jag bara vill det. Det skulle bli roligt.
- Roligt? Kul för oss som är 17 och vill ha lite kul innan man blir vuxen.
- Men jag frågade bara..
- Ja.
- Men kan ni inte det?
- Men sluta tjata! Vi är 17 år okej. Varför ber min lillasyster mig att jag och min pojkvän ska skaffa barn?! Det låter ju inte rimligt förfan..
- Okej. Förlåt jag vet inte ens faktiskt varför jag frågade.
Emma nickade och de gick fortfarande.
När dom var hemma så gick Alva in till sitt rum och Filip och Emma till Emmas rum.
- Gud vilken fråga alltså! Sa Emma och satte sig i sängen.
- Haha ja.
- Men skulle du vilja det?
- Vadå?
- Ja men ha barn.
- Ehm.. Jo.. Aah, det skulle väl vara.. kul.
Emma log.
- Ska vi titta på lägenhet? På datorn asså.
- Det kan vi göra.
Filip satte sig vid stolen vid datorn och Emma i hans knä.
Dom tittade och hittade en billig och perfekt.
Månaderna gick och de började skolan och 1 år efter tog dom studenten.
Nu hade dom köpt lägenhet och flyttat ihop och fortfarande hållt ihop.
Emma och Filip var riktigt lyckliga!
Precis som i en prinsess saga.
Prinssesan fick sin prins och nu lever dom lyckliga i alla sina dar.
Emma gjorde ordning maten och satte sig vid tvn.
Filip var på fotbollsträning och kom väl snart.
- Hemma. Sa Filip när han kom in i hallen.
Han gick in till vardagsrummet där Emma satt.
- Hej älskling, sa hon och log.
- Finns det mat?
- I köket.
Filip gick dit och tog en tallrik och fyllde på mat på den och satte sig vid vardagsrummet.
- Jag duschade där därför tog det lite längre tid.
- Äsch , mig går det ingen nöd på. Bara du kommer hem så.
Filip pussade henne på munnen och de fortsatte titta på tv.
- Jo juste.. Emma jag måste berätta en sak, Sa Filip lite försiktigt.
- Vadå?
- Jo att fotbollen ska åka till barcelona en vecka och dom vill att jag ska följa med..
Emma tittade på honom.
- Barcelona?!
- Ja det kommer vara värsta cupen och allt!
- Men.. Barcelona?..
- Aah?
- När då?
- Om 2 veckor.
- Men måste du det?..
- Jag får om jag vill och de vill de och jag så..
- Okej, men jag vill inte vara här själv.. Tänk om något händer mig då?! Och så får du veta det en vecka senare. Så när du kommer hit börjar min släkt redan fixa min begravning.
- Haha , men älskling då. Snälla..
- Kan vi inte prata om det sen?
- Jo visst.
När dom hade ätit upp så diskade dom.
Emma lutade sig mot diskbänken medans Filip plockade in mjölken i kylskåpet.
- Jag tar en dusch.
Filip vände sig om.
- Okej.
Emma gick till honom och kramade om han och sa vid hans hals och kysste den.
- Ska du med?
Filip skrattade och Emma skrattade med och de kysste varandra.
- Jag duschade förut då , men jag kanske inte tvålade in mig ordenligt.
Han kysste Emma och de gick till duschen.
De klädde av sig sen så duschade dom tillsammans.
De kysstes och hade det mysigt.
När de hade duschat klart så tog Emma på sig sina underkläder och pyjamas byxor och ett linne.
Filip tog på sig kalsonger och mysbyxor och en t-shirt.
De satte sig och tittade på tv.
Filip låg ner och Emma låg i soffan med i Filips famn.
- Ska vi lägga oss? Frågade hon och vände sig om och tittade på Filip.
- Ja det kan vi göra.
De stängde av och borstade tänderna och la sig.
Emma läste en bok och Filip låg där bara.
När hon läst klart så pratade hon och Filip.
- Älskling, vad tycker du då? Ska jag åka? Sa han och satte sig upp och tog henne i hans famn.
- Jag vet inte det får du väl bestämma själv.. Men det skulle verkligen vara roligt om du stannade hemma.
- Okej.
- Aah för jag behöver dig just nu.
- Någon anledning?
- Jo.. Jag tror att..
Filip tittade på henne med stora ögon.
- Jag är med barn. Sa hon och tittade ner i täcket.
Filip och Emma hade tittat på 9 avsnitt nu av true blood säsong 1.
Snart så vart Emma trött och hon gäspade.
Filip smekte hennes panna och frågade
- Är du trött?
Emma nickade och tittade på honom.
De kysste varandra och sen så ställde dom sig upp.
Emma tryckte av tv:n och dom gick och borstade tänderna.
Sen så tog Filip av sig till kalsonger och Emma till trosor och bh.
De la sig ner och hållde om varandra.
Emma hade sitt ben emellan Filips för hon tyckte att hon kände sig säkrare då.
De låg och pratade lite.
- Allt som har hänt.. Tycker du att det är bra? Frågade Emma.
Filip skrattade lite.
- Ja det är väl klart. Allt bra är bra allt dåligt är dåligt. Men det som har hänt mellan oss är en väldigt bra sak.
Emma log och dom pussade varandra.
De låg och pratade lite mer och snart så ringde Emmas mobil.
Hon tittade på Filip och tog tag i mobilen och svarade.
- Hej det är Emma?
- Emma? Kan du och Filip komma och hämta mig. Jag mår dåligt och vill inte vara kvar.
- Men gumman, visst kan vi det. Vi går på en gång.
- Tack jag packar och går ut och väntar.
- Gör det. Eller nej! Gå inte ut. Stanna inne så länge så sms:ar jag när vi kommer okej?
- Visst. Hejdå.
- Hejdå.
Emma la ner mobilen på bordet och ställde sig upp.
- Alva mår dåligt så att hon undrade om vi kunde hämta henne går det bra?
Filip satte sig upp.
- Jadå.
Han ställde sig upp och tog på sig sina mysbyxor och t-shirt.
Emma tog på sig mysbyxor och tjocktröja.
Hon satte upp sitt hår i en bulle och dom gick ner och tog på sig sina ytterkläder.
Dom gick hand i hand ner på gatan.
Filip skämtade om en sak och Emma skrattade och kysste honom på kinden.
- Emma jag älskar dig, sa han och tittade på henne.
Emma log så hon visade sina vita tänder.
- Jag älskar dig med Filip.
De kysste varandra och hållde om varandra.
Snart så hoppade Emma till för hon hörde något.
Hon hoppade till och tittade bakåt.
Då var det en gammal man som gick ut med en hund.
Hon och Filip skrattade.
- Din lilla fegis, sa han och smekte hennes kinder.
- Älskar dig också.
Dom kysste varandra igen och började gå vidare.
Snart så var dom vid huset och Emma sms:ade Alva att hon kunde gå ut.
Precis när Alva kom ut på gatan så kom Emma och Filip.
- Hej gummsan! Mår du dåligt? Sa Emma och kramade Alva.
- Sluta säg gummsan.. jag är faktiskt 12.. Sa hon och log mot Emma.
- Ja men för mig så är du alltid en liten gummsa! Sa Emma och pussade på henne.
- Slutaaa, sa hon och skrattade.
Emma skrattade och Filip med.
Emma släppte Alva och hållde Filip i handen igen.
- Jaja , då får jag väl pussas med Filip istället då.
Sa hon och pussade på honom.
Alva skrattade och dom började gå.
- Vill du ha barn Emma? Frågade Alva ifrån ingenstans.
Emma och Filip tittade på varandra och sen på Alva.
- Varför frågar du det?
- Bara undrar.. Men vill du det?
- Jag är bara 17 men.. någon gång så vill jag väl det.
- 17 är ju ingenting, du ska ju ändå flytta snart.
- Vad menar du?
- Jag menar att jag tycker att du och Filip kan skaffa ett barn.
Emma började skratta.
- Men lilla du? Varför då?
- För att jag bara vill det. Det skulle bli roligt.
- Roligt? Kul för oss som är 17 och vill ha lite kul innan man blir vuxen.
- Men jag frågade bara..
- Ja.
- Men kan ni inte det?
- Men sluta tjata! Vi är 17 år okej. Varför ber min lillasyster mig att jag och min pojkvän ska skaffa barn?! Det låter ju inte rimligt förfan..
- Okej. Förlåt jag vet inte ens faktiskt varför jag frågade.
Emma nickade och de gick fortfarande.
När dom var hemma så gick Alva in till sitt rum och Filip och Emma till Emmas rum.
- Gud vilken fråga alltså! Sa Emma och satte sig i sängen.
- Haha ja.
- Men skulle du vilja det?
- Vadå?
- Ja men ha barn.
- Ehm.. Jo.. Aah, det skulle väl vara.. kul.
Emma log.
- Ska vi titta på lägenhet? På datorn asså.
- Det kan vi göra.
Filip satte sig vid stolen vid datorn och Emma i hans knä.
Dom tittade och hittade en billig och perfekt.
Månaderna gick och de började skolan och 1 år efter tog dom studenten.
Nu hade dom köpt lägenhet och flyttat ihop och fortfarande hållt ihop.
Emma och Filip var riktigt lyckliga!
Precis som i en prinsess saga.
Prinssesan fick sin prins och nu lever dom lyckliga i alla sina dar.
Emma gjorde ordning maten och satte sig vid tvn.
Filip var på fotbollsträning och kom väl snart.
- Hemma. Sa Filip när han kom in i hallen.
Han gick in till vardagsrummet där Emma satt.
- Hej älskling, sa hon och log.
- Finns det mat?
- I köket.
Filip gick dit och tog en tallrik och fyllde på mat på den och satte sig vid vardagsrummet.
- Jag duschade där därför tog det lite längre tid.
- Äsch , mig går det ingen nöd på. Bara du kommer hem så.
Filip pussade henne på munnen och de fortsatte titta på tv.
- Jo juste.. Emma jag måste berätta en sak, Sa Filip lite försiktigt.
- Vadå?
- Jo att fotbollen ska åka till barcelona en vecka och dom vill att jag ska följa med..
Emma tittade på honom.
- Barcelona?!
- Ja det kommer vara värsta cupen och allt!
- Men.. Barcelona?..
- Aah?
- När då?
- Om 2 veckor.
- Men måste du det?..
- Jag får om jag vill och de vill de och jag så..
- Okej, men jag vill inte vara här själv.. Tänk om något händer mig då?! Och så får du veta det en vecka senare. Så när du kommer hit börjar min släkt redan fixa min begravning.
- Haha , men älskling då. Snälla..
- Kan vi inte prata om det sen?
- Jo visst.
När dom hade ätit upp så diskade dom.
Emma lutade sig mot diskbänken medans Filip plockade in mjölken i kylskåpet.
- Jag tar en dusch.
Filip vände sig om.
- Okej.
Emma gick till honom och kramade om han och sa vid hans hals och kysste den.
- Ska du med?
Filip skrattade och Emma skrattade med och de kysste varandra.
- Jag duschade förut då , men jag kanske inte tvålade in mig ordenligt.
Han kysste Emma och de gick till duschen.
De klädde av sig sen så duschade dom tillsammans.
De kysstes och hade det mysigt.
När de hade duschat klart så tog Emma på sig sina underkläder och pyjamas byxor och ett linne.
Filip tog på sig kalsonger och mysbyxor och en t-shirt.
De satte sig och tittade på tv.
Filip låg ner och Emma låg i soffan med i Filips famn.
- Ska vi lägga oss? Frågade hon och vände sig om och tittade på Filip.
- Ja det kan vi göra.
De stängde av och borstade tänderna och la sig.
Emma läste en bok och Filip låg där bara.
När hon läst klart så pratade hon och Filip.
- Älskling, vad tycker du då? Ska jag åka? Sa han och satte sig upp och tog henne i hans famn.
- Jag vet inte det får du väl bestämma själv.. Men det skulle verkligen vara roligt om du stannade hemma.
- Okej.
- Aah för jag behöver dig just nu.
- Någon anledning?
- Jo.. Jag tror att..
Filip tittade på henne med stora ögon.
- Jag är med barn. Sa hon och tittade ner i täcket.

Kommentarer
Postat av: batt

fin blogg

2010-11-12 @ 18:53:37
URL: http://battdesign.blogg.se/
Postat av: Jennifer ♥

uppdatera bättre!!

2011-01-30 @ 00:46:30
URL: http://falter.blogg.se/
Postat av: josse

tack så mycket! :D

ja, jag flyttade hit för ca 2 veckor sedan o anledningen till att vi flyttade hit var för att min pappa fick jobb här :)

2011-02-10 @ 17:17:23
URL: http://josefinedimbergs.blogg.se/
Postat av: Maria

roligt att du skriver :)

försök att ha färre dialoger och mer beskrivningar. som hur de känner sig, finns det något ljud i bakgrunden? etc etc.

då kommer man in bätter i texten när man läser :)

2011-02-19 @ 10:09:17
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: frida

sv: tack,tack! här står det om hur man fixar menyn: http://sannasrum.se/2009/august/dagens-tips-hur-du-delar-upp-menyn.html



även om du kanske inte har photoshop så kan man även göra det i picnik! :D

2011-02-19 @ 11:59:16
URL: http://lemien.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv. oj tack så mkt :O jag använder typ ngn 3 in 1 produkt från clearasil med pump :)

2011-02-22 @ 11:32:42
URL: http://vadfanskajagheta.se


Innan du kommenterar så har jag saker och säga dig.

* Var inte anonym. Jag ser alltid IP-nr stå för vad du tycker.

* Elaka/Nedkränkade kommentarer tas bort.

* Spamma inte med din blogg-adress.

* Om du vill ha en design adda mig på [email protected]
Kommentera din text här:

Du har ett namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (jag ser den bara)

Bloggadress:

Din text:

Trackback
RSS 2.0